Danas je više nego ikad prije važno ukazivati na dobrobiti čitanja, obrazovanja i uopće svih vrsta pismenosti koje suvremeni život i okruženje donosi. Stoga su učenici 4.b razrednog odjela i njihova razrednica Snježana Udarević, u suradnji sa školskom knjižničarkom, obilježili 7. veljače u školskoj knjižnici Svjetski dan čitanja naglas. U motivacijskom je razgovoru s učenicima školska knjižničarka podsjetila kako UN-ova Konvencija o pravima djeteta jamči slobodu izražavanja, pristup medijskim sadržajima i obveznom besplatnom osnovnom obrazovanju, a zatim je učenica Nina pročitala naglas priču Nade Iveljić „Mogu li sove ići u školu?“. Učenici su se dosjetili kako Tinka za svoj logo koristi upravo sličicu sove kao metaforu čuvarice i promotorice mudrosti, a u navedenoj je alegorijskoj priči baš o tomu riječ. Budući da je svrha obilježavanja Svjetskog dana čitanja naglas baš ukazivanje na različitosti i (ne)mogućnosti jednakog pružanja obrazovanja svoj djeci svijeta, u nastavku su susreta učenici naizmjenično čitali dijelove koji se upravo tim područjima bave u UNICEF-ovoj publikaciji Život kao moj: kako žive djeca širom svijeta. Zaključili su kako obrazovanje nije dostupno pod jednakim uvjetima svoj djeci svijeta zbog siromaštva, ratova, nestašice prirodnih resursa, izrabljivanja dječjeg rada te su u radioničkom dijelu ispisivali poruke potpore Djeca djeci svijeta koje će biti izložene u prostoru školske čitaonice.
S. Rem, stručna suradnica školska knjižničarka
Slikovni prilozi:
Logo prve Nacionalne kampanje za poticanje čitanja naglas djeci od najranije dobi „Čitaj mi“
Život kao moj: kako žive djeca širom svijeta, UNICEF-ov Ured za Hrvatsku, Zagreb, 2006.