Projekt „Zavirimo u svijet kemičara”  uključivao je mlade kemičare 7. i 8. razreda, koji su pod vodstvom učiteljice kemije Tajane Barna istraživali gdje, što i kako rade kemičari.

Cilj je projekta bio približiti kemiju učenicima, potaknuti ih na istraživanje i primjenu teorijskog znanja u praksi te ih upoznati s radom kemičara u različitim područjima. Učenici su kroz projekt imali priliku upoznati različite uloge kemičara u industriji, istraživanju, obrazovanju i zdravstvu.

Kroz projekt su učenici razvijali znanstvenu radoznalost i primjenjivali svoje znanje kroz posjete različitim institucijama, praktične radionice i prezentacije. Motivirani su da postavljaju pitanja i istražuju svijet oko sebe. Pružena im je priliku da sudjeluju u izvođenju kemijskih pokusa koje ne mogu raditi u učionici kemije.

Priprema projekta zahtijevala je temeljit plan i koordinaciju, uključujući formiranje skupine učenika 7. i 8. razreda, odabir institucija, planiranje posjeta i rasporeda aktivnosti te suradnju s institucijama.

Svaki posjet bio je pažljivo planiran kako bi učenici dobili maksimalne informacije. Predstavnici institucija bili su izuzetno susretljivi i zainteresirani za sudjelovanje te smo zajedno definirali ciljeve posjeta, ključne teme i praktične aktivnosti za učenike. Posjete smo planirali tijekom cijele školske godine, prilagođavajući ih temama koje smo obrađivali,  školskom kalendaru i obilježavanju svjetskih dana te važnim datumima.

Prije posjeta učenici su informirani o važnosti i primjeni kemije u svakodnevnom životu. Upoznati su s različitim ulogama kemičara u industriji, zdravstvu, istraživanju i obrazovanju, što ih je pripremilo za bolje razumijevanje onoga što će vidjeti i naučiti tijekom posjeta.

Najstariju osječku ljekarnu, Ljekarnu Mursa – Ljekarne Srce, posjetili smo na Svjetski dan farmaceuta. Učenici su u ljekarni saznali više o ulozi farmaceuta, procesu pripravljanja lijekova te važnosti kemije u medicini.

Odjel za kemiju učenici su posjetili tri puta. Posjeti su im omogućili da vide laboratorijske tehnike i sudjeluju u radionicama. Na početku školske godine, vezano uz temu “Što je kemija”, upoznali su se s osnovnim laboratorijskim tehnikama, mjerama opreza i zaštite pri izvođenju pokusa te pravilnim rukovanjem kemikalijama. Učenici su sudjelovali u izvođenju pokusa u naprednim laboratorijima. Također su sudjelovali na manifestaciji MasKEMbal, gdje su vidjeli demonstracije zanimljivih pokusa, te na Festivalu znanosti, gdje su prisustvovali uzbudljivoj radionici “Zločinački umovi – otisak prstiju u forenzici”.

Na Danu otvorenih vrata u Tehničkoj školi i Prirodoslovnoj gimnaziji Ruđer Bošković, učenici su imali priliku razgledati vrhunski opremljene laboratorije i uživati u uzbudljivim demonstracijama pokusa koje su izvodili učenici i nastavnici. Družili su se s nastavnicima kemije i bivšim učenicima naše škole, te su sudjelovali u raznim radionicama, kvizovima i laboratorijskim vježbama prilagođenim njihovoj dobi.

„Saponiju“, deterdžentsko-toaletnu industriju, učenici su posjetili u proljeće prije provođenja  školske radionice izrade parfema. Tijekom posjeta učenici su saznali kako se kreiraju mirisi i parfemi te su se upoznali s procesom proizvodnje sapuna i zubne paste.

Nakon provedenih posjeta prikupljene su povratne informacije od učenika o njihovim iskustvima te što su naučili tijekom posjeta. Analizirali smo u kojoj mjeri su postignuti ciljevi posjeta te razmotriti mogućnosti za unapređenje i proširenje projekta u budućnosti. Učenici su na nastavi podijelili svoja iskustva s ostalim učenicima u razredu.

Projekt “Zavirimo u svijet kemičara” omogućio je učenicima da kroz praktične aktivnosti i posjete institucijama upoznaju rad kemičara, obogaćujući svoje znanje te ih motivirajući za istraživanje i razvoj znanstvene radoznalosti. Kroz ove posjete učenici su stekli uvid u raznolik rad kemičara, inspirirajući ih da razmišljaju o budućim zanimanjima u znanosti. Povezali su teoriju s praksom i shvatili kako se znanje primjenjuje u stvarnim situacijama. Projekt je potaknuo njihov interes za znanstvena istraživanja, omogućivši im da prošire i primjene svoje znanje na zabavan i interaktivan način. Projekt ne samo da je obogatio njihovo znanje i vještine, već ih je i motivirao da istražuju svijet kemije s entuzijazmom i znanstvenom radoznalošću.

Skip to content