Učenici 7.c razreda posjetili su školsku knjižnicu 7. veljače kako bi nastavnom temom iz Hrvatskoga jezika Popularna glazba obilježili i Dan sigurnijeg interneta koji se uvijek obilježava drugoga tjedna veljače.
Nastavni je sat ujedno bio i korelacija KIMOO-a, a održala ga je školska knjižničarka. Učenici su najprije u anketnom listiću trebali odgovoriti na različite upite o svojem glazbenom ukusu, a najvažnija su pitanja bila o tomu razmišljaju li o značenju riječi pjesama koje vole i slušaju te kako bi glasila glavna ideja njihove omiljene pjesme koja bi potaknula slušatelja na razmišljanje.
Učenički odgovori iz anketnog listića pokazali su kako učenici najradije slušaju pop, pop- rock, hard-rock i heavy-metal glazbu (poneki vole i klasičnu!) te da im je podjednako važan tematsko-idejni sloj pjesama, ali isto tako i melodičnost stihova.
Kako bismo potaknuli svijest o promicanju sigurnog i odgovornog korištenja virtualnih podataka, u traženju izvora o popularnoj glazbi, zadržali smo se na provjerenim informacijama mrežne stranice Hrvatske enciklopedije (Leksikografski zavod Miroslav Krleža) gdje su učenici pronašli odgovarajući enciklopedijski članak koji su pozorno pročitali.
U nastavku smo zajedno poslušali pjesmu popularnog splitskog glazbenog sastava TBF-a „Rižot s plodovima knjiga“ koja progovara o važnosti kulture čitanja i obrazovanja, spominje najpoznatije književne likove i književne uspješnice, uz sjajnu dosjetku kako je danas, uz sve prisutniju medijsku i virtualnu ispraznost, i dalje najbolje „gutati knjige“.
Videospot je snimljen u Gradskoj knjižnici Marka Marulića u Splitu i pjesma TBF-a
predstavlja knjižničnu himnu ove ustanove.
Budući da je pjesma pisana na čakavskom narječju, bilo je zanimljivo prevoditi ju na standardni hrvatski književni jezik te uočiti govorne razlike u odnosu na štokavsko narječje i ikavski govor.
Središnji je dio susreta bio interpretacija i pronalaženje značajki fenomena popularne glazbe na navedenom glazbenom predlošku.
„Rižot s plodovima knjiga“ je pjesma izrazito edukativnog karaktera budući da promiče kulturu čitanja, intelektualni, socijalni i emocionalni razvoj te pomiče granice u razbijanju predrasuda i stereotipa kojima smo danas sve više izloženi u medijskom svijetu.
S. Rem, stručna suradnica školska knjižničarka